THE FACELESS - Autotheism
Novinka „Autotheism“ amerických deathmetalových autorit THE FACELESS je velmi příjemné překvapení. Čekal jsem, že po úspěchu „Planetary Duality“ natočí kapela ještě zběsilejší a namakanější tech-death komplikovanost...
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Novinka „Autotheism“ amerických deathmetalových autorit THE FACELESS je velmi příjemné překvapení. Čekal jsem, že po úspěchu „Planetary Duality“ natočí kapela ještě zběsilejší a namakanější tech-death komplikovanost...
Když se před dvěma lety objevilo debutové album PERIPHERY, rozpoutal se kolem něho docela slušný hype. Podladěné math-metalové riffovačky, zlámané do nepravidelných rytmů a vrstvené přes sebe s neobyčejnou intenzitou dostaly dokonce samostatný odborný název (djent) a mladí Američané byli pasováni do role stvořitelů nové metalové odnože.
Když se před pěti lety objevil neznámý Joe Duplantier jako basista v ostře sledovaném projektu bratří Cavalerů, asi nikdo netušil, že z tohoto chlapíka bude co nevidět charismatický leader jedné z nejsvébytnějších a nejuznávanějších novodobých metalových formací...
TO SPEAK OF WOLVES hrají post-hardcore. Aby ovšem nedošlo k nedorozumění, nemyslím ten popík, který se pod tímto označením v poslední době prodává. Mám na mysli z tradičního HC vycházející...
Obnovení činnosti stonermetalové legendy KYUSS má sice z mého pohledu „drobné“ vady na kráse, jako třeba neúčast původního kytaristy Joshe Hommea (nyní QUEENS OF THE STONE AGE)...
Akci zahajovala vcelku nevýrazná parta MAKE DO AND MEND a její produkce zrovna nenasvědčovala tomu, že se ten večer bude konat extra divoký mejdan. Kapela hrála trochu punk...
Devatenáctá hodina, kterou začínalo výše uvedené dostaveníčko současné metalové moderny, se jevila vzhledem k slunečnímu sobotnímu odpoledni jako docela šibeniční...
O partě řezníků jménem ABORTED a jejich chlípné fekal-gore-brutal-death-grind variantě jste již asi slyšeli. Původem belgická skupina během patnáctileté kariéry nikdy neuhnula ze své krví a mrtvolami vyznačené cesty a vždy roztáčela pouze poctivě deathgrindový brus.
Posedmé a opět neotřelé, napěchované po okraj hudebním dějem, který mě nepřestává překvapovat v hledání neobjevených cest mezi mathrockem a post-náladovkou. Pocta lidem i místům. Hravé, šílené a vtahující svoji neopakovatelnou atmosférou.
Půlhodina emocemi a expresivitou natlakovaného HC papiňáku. Screamo vokál nutně nemusí být pro každého, ale parádně čitelný a průrazný zvuk a značná naléhavost hovoří jasnou řečí. K tomu jeden z coverartů roku. Deska i pro žánrové ignoranty, jako jsem já.
Reinkarnace švédské devadesátkové kapely, která se svého času svezla s proudem melodického death metalu. Staří páprdové se nedávno po dvaceti letech dali znovu dohromady, aby si zahráli už jen pro radost. Možná pro radost, ale zato pěkně zostra.
Polská deska snažící se prodat djent a progresivní metal v jeho instrumentální podobě. Velká spousta hostů, z nichž nejvíce září asi jméno Jeffa Loomise. Výsledek trochu sráží stále stejné postupy, okatě fádní djentové zářezy a poněkud unylé melodie.
Instrumentální projekt frontmana ELDER Nicka DiSalvo je asi přesně takový, jaký bychom od něj čekali. Tedy plný psychedelie a progresivní rockové klasiky, obsahuje ale i plnější stonerrockovou složku. Příjemné album bez překvapení.
Progresivní metalcore, který nese všechna stylová klišé, ale rozhodně mu nechybí švih a tempo. A vlastně je to i pestré, od death razance přes deathcore až po djent a melodické vyhrávky. Výsledek je sice takové načančané nic, ale za poslech stojí.
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.